Επιλογή Σελίδας

 

Blue Car  το …2CV της «πράσινης» εποχής.

Έπειτα από τα ποδήλατα τα οποία μπορούσε να νοικιάσει ένας πολίτης από έναν συγκεκριμένο σταθμό για να μετακινηθεί σε κάποιο άλλο σημείο της πόλης, οι δημοτικές αρχές στο Παρίσι εφαρμόζουν από την Κυριακή 2 Οκτώβριου το μοντέλο και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Τα «Bluecar», είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα εφοδιασμένα με μπαταρία λιθίου, τα οποία θα μπορούν να διανύσουν έως και 250 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστούν επαναφόρτιση. Η μέγιστη ταχύτητά τους θα φθάνει τα 130 χιλιόμετρα την ώρα και η επιτάχυνσή τους από 0 ως 60 χιλιόμετρα θα χρειάζεται 6,3 δευτερόλεπτα. Το όνομά του αντλεί έμπνευση από το Velib, το αντίστοιχο, πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλώτων του Παρισιού. Στην περίπτωση του Autolib, όσοι διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης, θα μπορούν σε πρώτη φάση να νοικιάσουν ένα από τα 66 διαθέσιμα Blue Cars, τα τετραθέσια ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σχήμα φούσκας του γαλλικού ομίλου Bolloré, τα οποία σχεδίασε και κατασκεύασε ο ιταλικός οίκος Pininfarina.

Στην τελική του μορφή το πρόγραμμα ηλεκτρικών self-service αυτοκινήτων, προβλέπει τη δημιουργία 1.100 σταθμών parking και επαναφόρτισης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιφέρεια των Παρισίων, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, έναντι 144 ευρώ το χρόνο, για τις μετακινήσεις τους εντός της πόλης. Σκοπός των δημοτικών αρχών είναι να μειώσουν τη χρήση ΙΧ αυτοκινήτων και να περιορίσουν τη ρύπανση και το θόρυβο μέσα στην πόλη.

«Το νόημα του προγράμματος είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να έρθουν σε επαφή με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς συνήθως, όταν βγαίνει στην κυκλοφορία ένα νέο προϊόν υψηλής τεχνολογίας, είναι πολύ ακριβό και ο μέσος πολίτης δεν μπορεί να το δοκιμάσει», λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Bolloré, Βενσάν Μπολορέ. «Με το Autolib, τους δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσουν κάτι εντελώς καινούριο και μάλιστα θα οδηγήσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αυτό πριν από οποιονδήποτε άλλο στον κόσμο, γεγονός ιδιαίτερα ευχάριστο».

Ο όμιλος, που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Blue Car σε… 2CV της «πράσινης» εποχής, ποντάρει στην μπαταρία λιθίου πολυμερούς του οχήματος, η οδηγική εμβέλεια της οποίας φθάνει τα 250 χιλιόμετρα με οκτώ ώρες φόρτισης. Κατά τον Μπολορέ, είναι ασφαλέστερη από την μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς είναι λιγότερο ευάλωτη στην υπερθέρμανση και πιο αξιόπιστη κατά τη φόρτιση και την αποφόρτιση.

«Θέλουμε να πείσουμε τον κόσμο να στραφεί από τη νοοτροπία της κατοχής ενός αυτοκινήτου σε αυτήν της χρήσης του οχήματος», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της Autolib Μοράλ Σιμπού.

error: Content is protected !!