Επιλογή Σελίδας

Η άρση του καμποτάζ έβαλε 50 ελληνικά λιμάνια στο χώρο της κρουαζιέρας, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης – Ναυτιλίας Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας χθες στο συνέδριο, και ήδη τα λιμάνια της Ρόδου και του Ηρακλείου έχουν γίνει νέοι προορισμοί

Δεν αρκεί η άρση του καμποτάζ για να ενισχυθεί η ελληνική αγορά κρουαζιέρας, σημείωσε ο πρόεδρος των μεγαλυτέρων εταιρειών κρουαζιέρας στην Ευρώπη, χθες κατά τη διάρκεια συνεδρίου για την κρουαζιέρα που οργανώθηκε από τη διεθνή έκθεση των «Ποσειδωνίων». Όπως είπε ο κ. Neil Palomba, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, σήμερα σε πολλά ελληνικά λιμάνια ισχύει ο νόμος του «όποιος προλάβει», κάτι τέτοιο δεν αρμόζει ούτε προσφέρει μία βιώσιμη λύση για τις εταιρείες της κρουαζιέρας που προγραμματίζουν τα δρομολόγιά τους με ορίζοντα τριετίας. Αυτές οι εταιρείες, πρόσθεσε, απαιτούν ξεκάθαρες κρατήσεις θέσεων για τα πλοία τους ενώ θεωρούν αυτονόητο ότι πρέπει να τηρούνται οι συμβατικές συμφωνίες που υπογράφουν.

Ως αποτρεπτικούς παράγοντες για την έλευση μία ξένης εταιρείας στην Ελλάδα ανέφερε επίσης, τη νομοθεσία που υπάρχει γύρω από την άρση του καμποτάζ που τη χαρακτήρισε αυστηρή, τις λιμενικές υποδομές, τα επίπεδα ασφάλειας, την απουσία κοινής πολιτικής μεταξύ των λιμένων κρουαζιέρας σε θέματα τελών και ελλιμενισμού. «Είμαστε πρόθυμοι», κατέληξε ο κ. Palomba «να συμμετέχουμε σε συζητήσεις προκειμένου να βοηθήσουμε τον τουρισμό κρουαζιέρας να παίξει θετικό ρόλο στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».

Ο ίδιος σημείωσε ότι, η αγορά της ελληνικής κρουαζιέρας υπολογίζεται σήμερα στα 600 εκατ. ευρώ. Συνολικά το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς κρουαζιέρας υπολογίζεται στα 14 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά την Ιταλία και την Ισπανία και σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας τόσο η ελληνική όσο και η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα θα αντιμετωπίσουν το 2012 μία χρονιά-πρόκληση η οποία θα μπορούσε να απειλήσει σοβαρά τα επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας λόγω της οικονομικής κρίσης και του ναυαγίου του Costa Concordia.

Η άρση του καμποτάζ έβαλε 50 ελληνικά λιμάνια στο χώρο της κρουαζιέρας, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης – Ναυτιλίας Γιάννης Στουρνάρας, μιλώντας χθες στο ίδιο συνέδριο, και ήδη τα λιμάνια της Ρόδου και του Ηρακλείου έχουν γίνει νέοι προορισμοί. Εκτίμησε ότι το 2013 και το 2014 περισσότερες ξένες εταιρείες θα προγραμματίσουν τα ταξίδια τους από την Ελλάδα. Από την κρουαζιέρα το λιμάνι του Πειραιά αποκομίζει περί τα 360 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος πάντως τόνισε ότι η απελευθέρωση της αγοράς της ελληνικής κρουαζιέρας είναι ένα βήμα αλλά θα πρέπει να γίνουν και άλλα. Θα πρέπει παράλληλα να δημιουργηθεί ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον, απαιτούνται περισσότερες θεσμικές αλλαγές, πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων με γνώμονα την ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αλλά και του δημοσίου συμφέροντος. Ο ΥΠΑΑΝ ανακοίνωσε επίσης ότι ετοιμάζεται ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για το θαλάσσιο τουρισμό με το οποίο ενοποιείται ο κλάδος.

Επενδύσεις 
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης στην ομιλία του ανέφερε ότι ο Πειραιάς έχει εντάξει στο επενδυτικό του πρόγραμμα επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ για την κρουαζιέρα. Παράλληλα το λιμάνι ακολουθεί ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και έχει σταθεροποιήσει τις χρεώσεις του έως το 2016. Με αυτή την πολιτική ο Πειραιάς το 2011 αύξησε κατά 35% την κίνησή του από την κρουαζιέρα έναντι 6,25% που ήταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος.

Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι η πολιτεία οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα λιμάνια και τη λιμενική πολιτική βάσει του ευρωπαϊκού μοντέλου για τη λιμενική βιομηχανία.

error: Content is protected !!