Επιλογή Σελίδας
Φιλί ζωής στον κατασκευαστικό κλάδο μπορούν να δώσουν η εξόφληση οφειλών του Δημοσίου και η αυτοματοποιημένη επιστροφή ΦΠΑ. Παράλληλα, η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης και η εξυγίανση των τραπεζικών ιδρυμάτων δημιουργούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις να ξεπεραστεί η πιστωτική ασφυξία που πλήττει τις επιχειρήσεις.

Οι κατασκευαστικές εταιρίες όλων των μεγεθών με την εξόφληση των οφειλών του Δημοσίου προς τρίτους, για την οποία πιέζουν έντονα οι δανειστές της χώρας, και η αυτοματοποιημένη διαδικασία για την άμεση επιστροφή ΦΠΑ που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, αναμένεται να ενισχυθούν άμεσα με περίπου 400 εκατ. ευρώ και σε δεύτερο χρόνο με ακόμη ένα δισ. ευρώ.

Τα χρήματα αυτά αναμένεται να πέσουν κυρίως σε μεγάλες επιχειρήσεις που εκτελούν δημόσιες συμβάσεις. Έτσι, οι μπουλντόζες αναμένεται να επιστρέψουν σε συγκεκριμένα «παγωμένα» project αυτοκινητοδρόμων μέσα στη χρονιά, ενώ νέα έργα όπως οι Ζεύξεις Λευκάδας και Σαλαμίνας, και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη δημοπρατούνται ή οδεύουν προς δημοπράτηση.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δηλώνει επίσης έτοιμη να ρίξει χρήματα σε επενδυτικές προτάσεις για έργα υποδομών. Για τις βαλτωμένες συμβάσεις παραχώρησης στα τέσσερα από τα πέντε οδικά έργα (Ιονία Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας Ε65), η διοίκηση του ομίλου J&P ΑΒΑΞ υποστήριζε στον ετήσιο απολογισμό πως στο τελευταίο τρίμηνο του έτους ενδέχεται να ξεκολλήσουν.

Παράλληλα, σημαντικά έργα εξαρτώνται από την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων, με παράγοντες του κλάδου να αναφέρουν ως ενδεικτικό παράδειγμα το Ελληνικό. Οι ίδιοι υπολογίζουν το δυνητικό όφελος από την ανάκαμψη του κατασκευαστικού κλάδου ακόμη και στο 2,5%, του ΑΕΠ.

error: Content is protected !!