
“Πρόθεσή μας είναι ως το τέλος Σεπτεμβρίου, να έχουμε υποβάλει τις προτάσεις μας για την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, με έμφαση σε μέτρα προώθησης της επιχειρηματικότητας και καταπολέμησης της ανεργίας” τόνισε.
Οσον αφορά τα δημόσια έργα, ανέφερε ότι είναι ζωτικής σημασίας για την επανεκκίνηση της οικονομίας, γιατί συμβάλλουν στην απασχόληση και στηρίζουν την παραγωγική βάση της χώρας μακροπρόθεσμα. “Επομένως είναι πολύ σημαντική για μας, η επανέναρξη των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, που έχει καθυστερήσει. Θα δημιουργήσει 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50 με 60 χιλιάδες θέσεις εργασίας έμμεσα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η πολύ δύσκολη -λόγω συνθηκών στην αγορά και το τραπεζικό σύστημα- επαναδιαπραγμάτευση προκειμένου τα έργα να μείνουν ζωντανά. Τα έργα αυτά στηρίζονται κατά το 1/3 στο ΕΣΠΑ, κατά το 1/3 στα διόδια και κατά το υπόλοιπο 1/3, στις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους. Μονάχα ό,τι αφορά το ΕΣΠΑ δεν αποτελεί πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Πρόκειται, πράγματι, για μια “καυτή πατάτα”. Αλλά δεν μπορώ να πω: “απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο”. Γι’ αυτό επιδιώκουμε να καταλήξουμε σε μία συμφωνία – πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και κατόπιν με τις Τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναγκαστικά μέχρι το τέλος της χρονιάς. Διαφορετικά, θα έχουμε κατάπτωση ρητρών” σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μεγάλα έργα και ιδιαίτερα σε κάποια που αφορούν τη Βόρειο Ελλάδα είπε τα ακόλουθα:
”-Λόγω των αρχαιολογικών ερευνών, αλλά και ορισμένων οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου, εμφανίστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης και το χρονοδιάγραμμα του έχει τροποποιηθεί εδώ και ένα χρόνο. Ασχολούμαστε σχεδόν κάθε μέρα με αυτό το πρόβλημα, γιατί πρέπει να διευθετηθεί άμεσα. Αλλά το βασικό πρόβλημα είναι το πρόβλημα ρευστότητας της ίδιας της κοινοπραξίας. Ωστόσο, ως προς την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και τους προσεχείς μήνες θα γίνει ανακήρυξη του αναδόχου.
-Προωθούμε τον κάθετο άξονα Εγνατίας οδού “Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή”, ειδικότερα του τμήματος “Κορομηλιά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή” και εκτιμούμε πως η αποπεράτωση του κάθετου άξονα Εγνατίας Οδού “Θεσσαλονίκη (δηλαδή Δερβένι) – Σέρρες – Προμαχώνας” θα γίνει τον Μάιο του 2014. Οι δύο κάθετοι άξονες της Εγνατίας: Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και Αρδάνιο – Ορμένιο βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
-Ολοκληρώνουμε έως και τον Δεκέμβριο του 2015 την αναβάθμιση του Αερολιμένα “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης με δύο εργολαβίες κατασκευής (επέκταση διαδρόμου και αναβάθμιση του υφιστάμενου).
-Προχωρούμε άμεσα τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου για να τελειώσει επιτέλους το δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και να υπάρχει πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διότι τα λιμάνια δίνουν δύναμη στο σιδηρόδρομο και ο σιδηρόδρομος δίνει δύναμη και νέες επενδύσεις στα λιμάνια”.