Επιλογή Σελίδας

Και όμως ένας αυτοκινητόδρομος, περνάει μέσα από έναν ουρανοξύστη, “καταλαμβάνοντας” τους ορόφους 5,6 και 7, στον 16όροφο ουρανοξύστη Gate Tower Building, στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Ο αυτοκινητόδρομος δηλαδή είναι ο “ένοικος” σε αυτούς τους ορόφους.

Για λόγους προστασίας μάλιστα, το ανσανσέρ του κτιρίου, περνάει από αυτούς τους ορόφους χωρίς να σταματάει: τον 4 όροφο δηλαδή ακολουθεί ο 8 όροφος. Οι όροφοι του κτιρίου, που “στεγάζει” τον αυτοκινητόδρομο, περιλαμβάνουν ανσανσέρ, σκάλες και μηχανήματα. Ο αυτοκινητόδρομος δεν έχει καμία επαφή με το κτίριο καθώς περνάει μέσα από αυτό αλλά πρόκειται για μία εντελώς ξεχωριστή κατασκευή (γέφυρα) και δεν στηρίζεται στο κτίριο. Επίσης, ο δρόμος διαθέτει μία δομή (σαν κάλυψη) για να προστατεύει το κτίριο από τον θόρυβο και τις δονήσεις. 

Η ιδέα, για αυτήν την πρωτότυπη κατασκευή, προέκυψε σαν μια συμβιβαστική λύση, μεταξύ της εταιρίας Hanshin Expressway που έφτιαξε το δρόμο και των ιδιοκτητών του οικοπέδου στο οποίο είναι χτισμένο το Gate Tower Building. Η διαμάχη μεταξύ των δύο μερών κράτησε 5 χρόνια, καθώς οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου αρνήθηκαν να το παραχωρήσουν και διαπραγματεύτηκαν με την εταιρία που θα το κατασκεύαζε. Το αποτέλεσμα είναι αυτή η “περίεργη” κατασκευή. 

Μάλιστα, για την υλοποίηση του σχεδίου αναθεωρήθηκαν, το 1989 μερικοί από τους κανονισμούς για την ανάπτυξη αυτοκινητοδρόμων και κτιρίων της Ιαπωνίας. 

Με την ολοκλήρωση αυτής της κατασκευής το 1992, το Gate Tower Building, έγινε το πρώτο κτίριο (γραφείων) της Ιαπωνίας που έχει έναν αυτοκινηδρόμο, να τον διασχίζει. Σημειώνεται, ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις, οι αυτοκινητόδρομοι φτιάχνονται υπογείως, ενώ το να διασχίζουν ένα κτίριο είναι μία εξαιρετικά σπάνια περίπτωση. 

Χαρακτηριστικά του έργου

Συνολικό εμβαδόν: 2.353 τ.μ.

Επιφάνεια κατασκευής: 760 τ.μ.

Συνολική δομημένη επιφάνεια: 7.956 τ.μ.

Υψος: 71.9 μέτρα

Οροφοι: 16 όροφοι (υπέργειοι), 2 (υπόγειοι) και 1 (με μηχανολογικές εγκαταστάσεις)

Σχεδιαστής: Azusa Sekkei and Uamamoto-Nishihara Kenchiku Sekkei Jimusho

Κατασκευαστής: Sato Kogyo Co. Ltd.

error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: