Την κινητοποίηση των αρχιτεκτόνων, σε μια περίοδο όπου η οικοδομική δραστηριότητα έχει αγγίξει το ναδίρ, επιχειρεί το ΥΠΕΚΑ ευελπιστώντας ότι από τις προτάσεις των οκτώ διαγωνισμών που προκηρύσσονται -άμεσα- στη Θεσσαλονίκη, θα επιτευχθεί και η κοινωνική και πολιτιστική αναζωογόνηση της πόλης.
Αυτή η συνταγή έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στο παρελθόν, καθώς με μόλις €1,5 εκατ. από τον περιορισμένο κορβανά του Πράσινου Ταμείου, τόσο ο ΟΡΘΕ όσο και η ΔΕΕΑΠ, θα οδηγήσουν το σύνολο των αρχιτεκτονικών γραφείων να ασχοληθούν με τη συγκρότηση πολύπλοκων μελετών, στοχεύοντας στη διεκδίκηση του βραβείου με αντάλλαγμα τη στοιχειώδη κάλυψη των εξόδων της συμμετοχής που εξασφαλίζει η αμοιβή. Και αυτό την ώρα που οι… σύμβουλοι αντίστοιχων projects εξασφαλίζουν αμοιβές της τάξης των €600.000 έως και €900.000 χωρίς καν να μπουν σε διαγωνιστική διαδικασία.
Η προκήρυξη προβλέπει ακόμη και… χρονικό «rotation», που θα δώσει τη δυνατότητα στα αρχιτεκτονικά γραφεία να πάρουν μέρος σε περισσότερους του ενός διαγωνισμούς. Όλα δηλαδή για τη… δόξα.
Οι διαγωνισμοί αφορούν:
Στην ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας από την οδό Φιλίππου μέχρι τη λεωφόρο Νίκης, συμπεριλαμβανομένων των πλατειών Αγίας Σοφίας και Μακεδονομάχων και του περιβάλλοντα χώρου των βυζαντινών ναών και του Ιερού Ναού Γρηγορίου Παλαμά (Μητρόπολη)
Στη διαμόρφωση και αξιοποίηση του περιβάλλοντα χώρου του μνημειακού συνόλου του Επταπυργίου στην Άνω Πόλη
Στην ανάπλαση – ανάδειξη της «Βαλκανικής Πλατείας» στην περιοχή του πρώην Στρατοπέδου Στρεμπενιώτη του Δήμου Νεάπολης – Συκεών
Επιπλέον, πέντε διαγωνισμοί αφορούν στον ανασχεδιασμό του θαλάσσιου μετώπου στις εξής πέντε επιμέρους περιοχές:
Αξιός Ποταμός – Γαλλικός Ποταμός
Γαλλικός Ποταμός – Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ποσειδώνιο και Μέγαρο Μουσικής – Μικρό Έμβολο (Καραμπουρνάκι)
Μίκρα Καλαμαριάς – Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Αεροδρόμιο «Μακεδονία» – Μεγάλο Έμβολο